Makin besar makin banyak pulak ragam dia. Sapa lagi kalau bukan anak buah aku Fatin Arissa Kaisara ni la. Berbeza masa aku jaga d...

Bijak... Bijak...

10:59 AM Mera Hussain 1 Comments

Makin besar makin banyak pulak ragam dia. Sapa lagi kalau bukan anak buah aku Fatin Arissa Kaisara ni la.


Berbeza masa aku jaga da waktu dia masih baby. Setahun dah aku tinggal dengan kakak aku. Makin lama makin bijak dia ni. Setiap hari ada saja benda baru dia belajar. Takpe lah. Sekurang-kurangnya sel-sel otak dia berkembang kan. Takda lah noob sangat. Hahaha

Sekarang ni umur Arissa dah nk masuk 2tahun. Tapi dia bijak. Dah pandai bukak baju, seluar sendiri nak mandi, nak makam dia akan cakap, kadang- kadang dia ambil buku dia nak suruh ajar dia membaca, dah pandai pakai kasut sendiri, kalau makan bersepah dia minta penyapu, air tumpah dia ambil tisu basah nak lap dan banyak lagi benda dia boleh buat sendiri. Tapi kadang-kadang ada juga salah dia buat. Biasa lah, budak-budak kan. Semua tu proses pembelajaran dia.

Arissa ni kadang-kadang perangai macam orang tua. Yang aku nampak sekarang ni dia suka sangat ikut apa yang kita cakap. Yang ni aku dan mak pak dia kene behave. Tak boleh cakap benda yang bukan-bukan. Cepat je dia absorb masuk kepala dia.Tengok telatah dia yang comel kadang-kadang boleh buat kita tak jadi nak marah kalau dia buat salah. Ada je benda dia nak buat kita tak jadi marah. Haih laa Arissa. Nikmatilah waktu kecil ni dengan belajar sepuas-puasnya. Semoga jadi anak yang berguna bila besar nanti.

1 Comment:

Etuza Etuza said...

comel nya adik ni..
kenalkan blog gua ya..http://madey09.blogspot.my/
done follow