Assalmualiakum.. hye,, rasenye da lme sgt jari-jemari nie ta mnaip. rase rindu dekat blog yg ta seberape nie.. hehe,, tp ade smthing yg aq...

Apabila Lelaki Kehilangan Tulang Rusuknya.

8:59 AM Mera Hussain 3 Comments



Assalmualiakum.. hye,, rasenye da lme sgt jari-jemari nie ta mnaip. rase rindu dekat blog yg ta seberape nie.. hehe,, tp ade smthing yg aq nakongsikn skit dekat korg sume. cube korg tgok title yg aq post nie nmpk mcm bez je. but trpulang la kt korg yg bacenye. hmm,, betul ke lelaki ta buleh hidup tnpe pmpuan??

betul ke pmpuan nie adlah tulang rusuk baginye ?? bace cte kt bawah nie klo sudi.. 

WANITA: Siapa yang paling kamu cintai di dunia ini?

LELAKI: Kamu!!!

WANITA: Menurut kamu, saya ini siapa?

LELAKI: (Berfikir sejenak, lalu menatap WANITA dengan pasti) Kamu, tulang rusukku.

Kerana Allah melihat bahawa Adam kesepian. Saat Adam sedang lena tidur, Allah mengambil rusuk Adam dan menciptakan Hawa. Semua LELAKI mencari tulang rusuknya yang hilang dan saat menemukan wanita untuknya, tidak lagi merasakan sakit di hatinya...


Setelah brkahwin, pasangan itu mengalami masa yang indah & manis untuk sementara. Setelah itu, pasangan muda ini mulai tenggelam dalam kesibukan masing-masing dan kelelahan hidup yang ada. Hidup mereka menjadi membosankan.


Kenyataan hidup yang kejam membuat mereka mulai menyisihkan impian dan cinta satu sama lain. Mereka mulai bertengkar dan pertengkaran itu mulai menjadi semakin panas. Pada suatu hari pada akhir sebuah pertengkaran WANITA lari kuar umah. Saat tiba di seberang jalan, dia berteriak "Kamu tidak cintakan saya lagi!!!!"..LELAKI sangat membenci ketidakdewasaan WANITA dan secara spontan juga berteriak "Saya menyesali perkahwinan ini! Kamu ternyata bukan tulang rusukku!!!"

Tiba-tiba WANITA terdiam, dan berdiri kaku untuk beberapa saat.

LELAKI menyesali akan apa yang sudah dia lafazkan, tetapi seperti air yang telah tertumpah tidak mungkin untuk diceduk kembali. Dengan berlinang air mata, WANITA kembali ke rumah dan mengambil barang-barangnya, bertekad untuk berpisah. "Kalau saya bukan tulang rusukmu, biarkan saya pergi. Biarkan kita berpisah dan mencari pasangan sejati masing-masing".

Lima tahun berlalu. LELAKI masih belum lagi berkahwin, tetapi berusaha mencari khabar akan kehidupan WANITA. WANITA pernah ke luar negeri tetapi sudah kembali. Dia pernah berkahwin dengan seorang asing dan bercerai.

LELAKI agak kecewa bila mengetahui WANITA tidak menunggu, sepertinya. Tetapi LELAKI tidak sanggup mengakui bahawa dia merindukan WANITA.

Dan di tengah malam yang sunyi, dia meminum kopinya dan merasakan sakit di hatinya.Suatu hari, mereka akhirnya bertemu kembal. Di airport, tempat di mana banyak terjadi pertemuan dan perpisahan, mereka dipisahkan hanya oleh sebuah dinding pembatas.

LELAKI: Apa khabar?

WANITA: Baik... Kamu sudah menemui tulang rusukmu yang hilang?

LELAKI: Belum.

WANITA: Saya akan terbang ke New York dengan penerbangan berikut. Saya akan kembali 2 minggu lagi. Telefon saya kalau kamu berkesempatan. Kamu tahu nombor telepon saya kan ? Tidak ada yang berubah.

WANITA tersenyum manis, berlalu di hujung lafaz "Selamat tinggal.."

Satu minggu kemudian, LELAKI menerima khabar WANITA adalah salah seorang korban Menara WTC. Malam itu, sekali lagi, LELAKI meneguk kopinya dan kembali merasakan sakit dihatinya. Akhirnya dia sedar bahwa sakit itu adalah kerana WANITA, tulang rusuknya sendiri yang telah dengan bodohnya dia patahkan.

Kte tempiaskn 99% kemarahan wlw kpda org yg pling kte cintai. Dan akibtnye adlh penyesalan. Seringkali penyesalan itu dtg dkmudiannye, akibtnye stelah kite menyedari kesalahan kite, semua sudah terlambat...

Sebab itu, jagelh & sayangilah org yg dicintai dgn sepenuh hati... Sblm mngucpkn sesuatu bfikirlah dulu, apakah kate2 yg korg sbgai lelaki ucapkan akan menyakiti orang yang dicintai (perempuan )? yg punye aty akn rase bile menyakitinye, sebeknye jgn pernah dilafazkan. Sbb semakin besar risiko untk khilanagn org yg dicintai.

Jadi berfikirlah, apakah kate2 yg akn dilafazkn sbanding dgn akibat yg akn diterima??renung2kn~ :)

3 Comment:

assalmualaikum guys.. ehee,, arynie aq na kongsi ngn korg sdikit tips pasal pnjagaan kesihatan. klo ko rang perasan la an,,ramai org kt luo ...

tips kesihatan

11:14 PM Mera Hussain 8 Comments

assalmualaikum guys.. ehee,, arynie aq na kongsi ngn korg sdikit tips pasal pnjagaan kesihatan. klo ko rang perasan la an,,ramai org kt luo sane sbuk na jage bdn ngn care yg mcm2 la.. na diet yg ta jge pmkanan yg betul la. p gym la tp ta kurus2. yg sggup abskn duet smate2 na uruskn bdn, mkn ubt e2 ini. ish! aneh2 kn org nie. huhu.. but sbnanye dlm al-quran juga ade mgajar kite care mnjage kesihtan ng baek. sbb ini adlah1 tntutan agma. now,, tips yg aq na kongsi ng korg nie under islamic skit la.. eheh.. 
ok klo korg na tau amalkn mnm secawan air teh "O" setiap pagi blh mengawal berat badan kite. Isyaallah klo korg mengamalkannya, berat badan kite akn berkurangan.
Ianya memang terbukti keberkesanan.
Dlm al-quran mngajar kite care na jge kesihatan sperti:

1.Mandi Pagi sblm subuh or skurang2nye 1jam sblm matahari nek. Air sejuk yg meresap kedlm badan blh mngurangkn lemak t`kumpul. Kita blh tgok org amalkn mandi pagi kbnyakkn badan ta gemuk.

2.Rasulullah amalkn minum segelas air sejuk setiap pagi. Mujarabnya Insayallah jao dr penyakit.

3.waktu smayang subuh disunatkn kita bertafakur iaitu sujud skurang2nye seminit slps bace doa. Ia blh mengelak dr sakit pening or migrin. perkare nie t`bukti olh para saintis yg membuat kajian npe dlm seharikite perlu sujud. Ahli2 sains tlah menemui bbrapae milimeter ruang udara dlm saluran darah di kpale yg ta dipnuhi darah. ngn b`sujud darah akan mengalir ke ruang b`kenaan.

4. dlm kitab gak ade mlarang kite mkn mknn darat campur ngn mknn laut. Nabi pernah menegah kite mkn ikan ngn susu. di khuatri akan cpt dapat penyakit. Ini terbukti oleh saintis yang menjumpai dimne dlm badan ayam mngandungi ion (+) mnekale dlm ikan mngandungi ion (-). jika dlm mknn ayam b`campur ngn ikan so terjadi tndakblas  biokimia yg terhasil yg blh mrosakkn usus kite.

5. Nabi jugak ajar kite mkn ngn tgan & ble abiz hndaklah jilat jari. kdg2 ble kite tgok ade org wt mcm tu msty kite ckp ish!,ta senonohnye org tu. slekyhnye dye. n mcm2 la korg ckp.tp tula hakikatnye yg nabi jugak buat dlu. mcm 2 jugak ahli saintis tlah menjumpai bhw enzime bnyk t`kandung kat celah jari2, yg mne 10x gande t`dpt dlm air liur. (enzimesjenis alat p`cerna mmknn, tanpanyamknn ta hadam).

TANDA AMARAN KRONIK

Serangan Iskemia Sementara (TIA)
* "Strok kecil" yg dtg sekejap je & wat smentare waktu mengurangkan bekalan darah ke bhgian otak. 
* Dlm mase 5 thn, 35% akan mengalami strok sbenar.


AMALAN DIET

1. Elakkn garam - kretipkn ngn mnukar herba  or rmpah ratusr.
2. Jgn mkn daging proses: Hot Dog, burger, fish ball or w.ever.
3. Jgn mkn sayur dlm tin. sbb ta bagus. lbeyh baek mkn sayur fresh.
4. Elak mknn b`greng, klit ayam, lmak daging, mknn   segera. eg: maggi , jajan, & len2.
5. Hadkn Kafein: kopi, rokok... 
6. Jaohi bhn pengawet, pewarna, perasa. eg: krangkn ajinomoto.
7. Elakkn lemak tersembunyi: santan dlm kari, nasi lemak, rot canai... fuhh~ sedap nie. hehek

so,, klo korang na mkn berigat laa. 
start now korg try la ubh care idup korg untuk
 dptkn kesihatn yg baek .korg masih mude. 
kesihatan boleh di jage , penyakit jgn di cari. 
renung2kn dan selamat beramal.  *_O

by:-meiarara-

8 Comment:

hallo2,, sy dtg mncul dgn wajah baru skarang. cntik tak ! ???  huhu ceh,, tang mane la aq dpt bjscntik nie. hihi umm,, ta mgkin aq bleh jd...

12:01 AM Mera Hussain 0 Comments



hallo2,, sy dtg mncul dgn wajah baru skarang. cntik tak ! ???
 huhu ceh,, tang mane la aq dpt bjscntik nie. hihi
umm,, ta mgkin aq bleh jdik mcm yg di belah nie. tp
tringin pulak. haha. ari nie tade ape na crite. but na gtau
                     PENAT SANGAT MENGEDIT BLOG NIE. huh~
                     wktu aq mngedit nie di saat aq blom mndi lg. kekekeh          
                     now,, aq na p mndi. wahaha




0 Comment:

  Assalamualaikum,, hye guys ^^". mcm mne arinie?? ok ? sehat?? umm,, arinie tade cte yg menarik. tp na post 1 lgu yg mera suke sgt n l...

11:01 PM Mera Hussain 0 Comments

 Assalamualaikum,, hye guys ^^". mcm mne arinie?? ok ? sehat??
umm,, arinie tade cte yg menarik. tp na post 1 lgu yg
mera suke sgt n lame da crik lau nie. huhu
ble dgo lagu nie tringat plak kt some1.
uhuh,,^^"
 dgar la lagu nie.. msty sape yg ade pkwe tu igt
an kt pkwe dye. huhu..
bgus la.. ade pkwe..  jage la lelok ea. 
klo gadus2 tu adat la.. but jgn lame2.
nt si dia kesedihan. hihi
ops! sorie. da mcm dr. cinta plak.
ahahah.. :p


Jom menyanyi bersama !! >,<
seringku bertanyakan
dimanakah hatimu sayang
kian lama ku simpan
bersarang cinta dalam diam

sampai bila harusku pendam
layan cinta dan perasaan
dengan lafaz ku bisikkan

kita telah ditakdirkan bersama
teman hidup di dunia
malam siang kita jadi satu
kerana engkau adalah milikku

pegang tanganku seeratnya
dunia ini berputar ligat
mengapa harus ada sesal
andainya tersungkur tetap bersama

sampai bila harusku pendam
layan cinta dan perasaan
dengan lafaz ku bisikkan
           ohhh~~

kita telah ditakdir bersama
teman hidup didunia
malam siang kita jadi satu
kerana engkau adalah milikku

satu......
ohhh.....

kita telah ditakdir bersama
kerana engkau adalah milikku (2x)

0 Comment:

Hello3!! mera di cnie.. huhu,, hye guys.. ^^" ape kabar hari nie?? sehat tak??  klo tra sehat jgn lupe mkn ubt ye?? hehe..  ermm,, aryn...

8:42 PM Mera Hussain 0 Comments

Hello3!! mera di cnie.. huhu,,
hye guys.. ^^" ape kabar hari nie?? sehat tak?? 
klo tra sehat jgn lupe mkn ubt ye?? hehe.. 
ermm,, arynie na cte mcm2.. na lpas geram sbb mlm
td ta dpt post kt entry blog nie.
nie ujan pnye pasal la an. huhu..
dala ptg smlm jam7.15 ptg aq kne jdik wireing
kt uma. haha... ape la mak aq boleh soh aq
pasang lmpu yg tggi tu.. penuh dgn kepercayaan
mak aq soh aq wat. huhu
tp tape la.. aq tau wat jgak.. mmg la mule2 takot an.?
mne tau ttbe tekeras aq kt ats tannge. haaha
dala, mlas na mengomel kt cnie.. actually na cte
bnde len sbenanye..ape ek?? urmm,,

zaman sekolah kembali lagi!!
nie yg sdeyh skit nie cte blik zmn sekolah.. ehey kekawan. mane korg sume berade haa?? rendu la kt korg. huuhu.. ape kabar la korg sume.. lame sgt da ta jmp.. klo ade lg no2 aq tu cntact la ye.. yg ade kt kg nie.. ble lg na jmp aq. nt aq na blik poli da. wakakaka.. mcm org pnting je aq smpai na soh sume org jmp aq. haha.. 

ZIMA: haa,, bile na dtg jmp aq.?? amik la lens kaw nie.. kang aq pakai kang. hahaha

NURUL: weh,, aq nga majuk ag ngn kaw aw.. ta pujuk pn. 
                :p

AIN: kaw ape buat skang cuty nie?? da bnyk lom kmpul wet?
          na blnje aq an nt naek sem. hahaha 

MAIZA: bile seyh dpt jmp kaw.?? lame sgt da nie ta jmp.

CHEOK : rendu la kt kamoo. lame da tak denar u cakap 
                  bahase jawe. hahaha :p

 nie la kekawan aq yg
cantik menarik
tertarik korg mmg deboom laa!!
ahahhh


 
 miss u all~~~
:)

 

0 Comment:

Hye guys !! heheh,, lame la ta menaip kt blog nie urmm,, nie bru je cyp mngedit blog yg serabot nie ,  uhuh,,penat sungguh arinie  mengedit ...

11:49 PM Mera Hussain 0 Comments

Hye guys !! heheh,, lame la ta menaip kt blog nie
urmm,, nie bru je cyp mngedit blog yg serabot nie
uhuh,,penat sungguh
arinie  mengedit blog. ahaha,,
ta la cntik mne an aq edit.
skit2 je.. nie pn simple plan je aq wat.
jles betol tgok blog2 korang yg 
cantik mntik tuh. hish !!
eheh,, ^_^
nie la blog2 yg aq suke tgok:








humm,, jles tgok blog korg nie yg cntik mntek.
aja la sy wahai teman2ku. :p

buah cempedak di luar pagar,
ambil galah tlg jolokkan,
saya budak baru belajar,
kalau ta cantik tlg la watkan
eheh :p

0 Comment: