Assalamualaikum hello guys,, rasenye da lame sgt jari jemari nie ta menaip kt blog yg ta bape indah nie. huhu,, sorie la sbb smm...

jOm gEmPAu !!!

4:38 PM Mera Hussain 0 Comments

Assalamualaikum
hello guys,, rasenye da lame sgt jari jemari nie ta menaip kt
blog yg ta bape indah nie. huhu,,
sorie la sbb smmgu nie BUSY  ckit. sbvbade event yg nak
kene handle..hari jumaat lpas lpas smayg jumaat je aq da gerak
kne balik poli. huh,, mcm mlas je rasenye mase tu. na wt cmne an,
na tanak kne blik la. kang dorg ckp ape plak.. 
herm,, aq ingtkn ade event ape la.. upenye kne jd urusetia sbb 
KARNIVAL JOM GEMPAU !!. 
gempau ta gempau tu aq tanak komen laa.. 
sbb rasenye mcm ade tade smbutan je. penat tu mmg penat
la an. ta payah na cte. sbb mmg terlalu penat la.
yang kesiannye kt bdk llki la.. sbb dorg kene tido kat tapak 
karnival. kesian dorg kene tdo kat bawh khemah.  kitorang
bdk pm,pn je yg balik poli. kol8.00pg je da kne gerak. tp kol9 gak
geraknye.. sbb ape, kne tggu geng2 bdk bngon lmbt.HUH !!
klo korg na tau dorg ary2 lmbt. hurm, ape pn ta buley !
smpaiu je tapak karnival da ade kje na kne buat. 
ary khamis ngn jumaat la paling best . sbb
aq, mimin, mie, cath, ngn iman kene duty kat
gerai moto bike. sbb ary khamis tu ade
konvoi jelajah melaka. mmg best la mase tu.. mcm2 jenis
moto bike ade,. SUZUKI, KAWASAKI, HONDA,
JAGUAR mcm2 la..aq aim je 1bj KAWASAKI biru tu. 
cantik seyh. huhu
nak bwk ta dpt plessing atas moto pn jdk la an. huhu.
ary jumaat yg pling best la an,  sbb ary 2 aq ngn mimn jdk 
jual bj DOUBLE TROUBLE. peh,, terbaek la,
bnyk gak ktorg dpt. last2 aq ngn bdk2 nie dpt sorg 1 bj tu. huhu
then aq na ucap bnyk2 time kasih la an kat sorg abg bike nie sbb baek aty gile kasi aq ngn min tiket masok 
tgok konsert DOUBLE TROUBLE tu FREE je. heheh
bkn sng na dpt uh. bkn kami mnx, tp dye yg na kasik.
rezeki kitorg kot. hehe konsert mmg terbaek la an. rugi ta tgok;
AWIE & SEARCH mmg GEMPAU la !!
ary sabtu ngn ahad mcm bse je.. ade acara2 laen..
rmy gak yg masok karaoke, ptndingn mewarne,
catur, dam aji, mcm2 laa.tp mlm tu ade konsert shahir .
mmg ramai la pminat dye. but sume tru pn jln ngn baek..
ary ahd mlm tu last karnival ade konsert . ramai gak artis mlm tu.
ade Atilia, Eye, Putra, & PAPA rock kite sape lg klo bkn Ramli sarip an. huhu
sampai je trurn ramli sarip na nyani org sume da ke dpn.
aq na tgok pn da ta nampk. time tu bkn aq
tgok ramli sarip da.
aq nmpk org2 joget je. over btul. hurmm,, aq tensen aq ngn mimin bla p ddok kt meja urusetia. mase otw tu ttbe ade plak sorg
mkcik nie offer aq ngn mimin beli bola . aq pnb ngn min beli laa . murah an sape tanak. uhu
patu ddok2 ta lame ae abg gerai hotlink tu kasi aq jam pulak.
pergh!!, besyukur sgt la an. sbb 1st time join
karnival mcm nie mcm2 aq ngn mimin dpt. huhu
wlwpn penat tp puas aty la jgak wlwpn ade bnde yg
ta puas  aty.
hope lpas nie dpt join event2 mcm nie lg. 
now, aq da pnt tulis n badan pn ta pua rest lg..
na smbg tido la pulak. heheh
>_<


0 Comment:

Salam guys ,, hehe hari nie aq nk bgtau yg aq rase epy sgt sbb nset aq da kelua wad & kembali sehat seperti sedia kala. hihihi ( ketaw...

hENpoN oH hENpoN !!!

9:51 PM Mera Hussain 0 Comments

Salam guys,,
hehe
hari nie aq nk bgtau yg
aq rase epy sgt sbb
nset aq da kelua wad
&
kembali sehat seperti sedia kala.
hihihi (ketawe sopan~)
urrmm,, klaw korg na tau 
da 2 or 3 mggu nset aq
nie masok hospital.
maklum laa an,
sakit yg kritikal~
mane tak dr. tahan kt wad.
huhu
abz melayang rm70
wet aq ainie.. :(
tape laa.. yg pnting
aq da dpt balik nset aq
aq syg banget nieyh. hehek

hehe,, nie la
nset yg aq ckp tu..
santek tu ta la sgt an.
but aq syg sbb aq beli gne wet aq sndri
hasil titik pluh aq kerja tuuu~
ngee~ :D 

0 Comment:

Assalamualaikum kwn2,  hari nie aq ttbe2 rase na menaip smething  kt blogger aq yg ta bape indah permai  nie. hihi,, cume na kongsikn siki...

9:46 PM Mera Hussain 2 Comments

Assalamualaikum kwn2, hari nie aq ttbe2 rase na menaip smething kt blogger aq yg ta bape indah permai nie. hihi,, cume na kongsikn sikit
cte kt korg je.. erm,,,tajuk yg aq nk cite nie ialah

SABAR ITU INDAH


Klau tgok pic kt atas nie agk2 penah nmpk tak ?? ape yg kamoo sume tahu ape itu sabar? Ape kaitannye dgn pic kt atas nie?? nie la solusi keluaran terbaru yg membincangkn topik yg sgt best !
sedar tak kamoo semua,, musibah menimpa perasaan kita tergugat. Fikiran terganggu dan jiwa bercelaru. Diri seolah-olah diselubungi kegelapan. Namun, apabila sabar bertandang, perasaan, fikiran dan jiwa akan stabil semula. Diri yang tadinya gelap akan dilimpahi cahaya.

        Benarlah seperti yang disabdakan oleh Rsulullah s.a.w yang bermaksud:  "sabar itu umpama sinar matahari ."(Muttafaq `alaih).
walaupun ia panas membahang, tetapi dialah sumber tenaga yang menyinari lam. Sabar adalh mentari dalam kehidupan kita. Tanpa sabar , kita selamanya berada dalam kegelapan.Daripada pembahagian sabar ini shaja sudah cukup untuk membuktikan bahawa tanpa sabar kita tidak akn dapat mencapai matlamat ubudiyyh(penghambaan) kepada Allah. Dengan sabar kita akan mendapat kebahagiaan di dunia dan akhirat, manakala tanpa sabar kita akan kehilangn segala-galanya. jadi,, sabar yg ingin sy kongsikan ini ialah:-

Sabar dalam menghadapi musibah (ujian) daripada Allah.
  


sabar jenis ini berada di luar ikhtiar manusia. Taat dan maksiat masih tergantung kepada kehendak manusia (masih boleh membuat pilihan), tetapi musibah datang terus daripada Allah. 
firman Allah yg bermaksud : "tidak ada sesuatu musibah pun yang menimpa seseorang kecuali dengan izin Allah. "
Dalam diri kita nie sering berlaku sesuatu yg tak kita ingini atau tak dijangka. Maka ketika itu dengan bersabar sahaja kita bolehberdepan dengannya. Apa yg berlaku dalam hati kita sebenarnya lebih penting berbanding dengan apa yg berlaku di luar diri kita. jadi, jika sifat sabar sudah tersemat dalam hati, musibah dari luar yg sebesar manapun akan dapat dihadapi dengan sebaik-baiknya.

Ada pandangn mengatakan bahawa sabar ketika kita dilanda musibah tinggi darjatnya., justeru kepedihan yg menimpa di hati sgt pedih.orang masih boleh bersabar dgn kesusahan melakukan ketaatan & meninggalkan maksiat, tetapi derita kegagalan , kematian, penyakit, masalah yg dtg bertimpa2 lebih menekan hati.

Ilmu kita terbatas, ilmu ALlah maha luas. jika sabar itu tidak indah, bukan kerana ia tidak indah, tetapi mata hati kitalah yg kabur untuk melihat keindahan itu . Sabar itu sesungguhnya akn memberikan keindahan pada jiwa , perasaan & fizikal kita. 
Imam al-Ghazali menegaskan bhw sabar itu ada 2 : 
1. bersifat badani (fizikal).
2  bersifat rohani (spritual).
 Dengan itu, sekiranya kita mampu bersifat sabar kesusahan menimpa fizikal & rohaninya, maka dia akn memiliki dua keindahan iaiti keindahan fizikal dan keindahan rohani. Sabar iti beerti "menahan ". Jika kita mampu menahan diri kita melakukan ketaatan, meninggalkan mksiat & ditimpa musibah ,nescaya akn semakin indahlah wajah & akhlak kita.
Sabar itu ada hati. Apabila hati baik, wajah akn kelihatan cantik. Apabila hati baik, kita akn sentiasa dpt melihat kebaikan.
     Ya, BERSABARLAH !! Do good, u will become good & feel good!
-buat baik, kita akn jd org baik & kita akn merasai ketenangan & keindahan dengan kebaikan kita. sesungguhnya... SABAR ITU INDAH !

 

2 Comment:

JAUH DIMATA DEKAT DIHATI hmm,, da lame rase cuty nie. lame juagk rasenya aq ta jmp si dia (_ _ _ _ _) siapakah yg aq mksudkn ni e ??? heh...

12:07 PM Mera Hussain 0 Comments

JAUH DIMATA DEKAT DIHATI

hmm,, da lame rase cuty nie.
lame juagk rasenya aq ta jmp si dia (_ _ _ _ _)
siapakah yg aq mksudkn nie ???
hehee~
ta perlu la aq bgtau sbb
ape yg aq rase skrg nie blm pasti lg.
tp perasaan rindu aq dekat dia
xdpt aq nak tipu. 
bila aq duduk termenung kesorangan
mesti aq igt kat dye. ^_^"

"ya ALLAH kau ampunkanlah segala dosa hambamu ini ,
hambamu ini seorang yg lemah
ya ALLAH.
kau berikanlah kekuatan ke atas
hambamu ini agar dapat
menahan rinduku ini terhadapnya
ya ALLAH.
bkn sekadar kate. tp ungkapan ini
benar dtg dari hati yg iklas.
Anadainya ada hari yg akn datang
kau berilah petunjuk kepadanya
agar dia tahu bahawa
aq mula MENYAYANGINYA.  
kau panjangkanlah umurku ini
&
kau berilah peluang kepadaku
untuk bertemunya pd
hari-hari yg mendatang."
AMIN YA RABBALALAMIN~
 
 
Andainya aq tidak berpeluang untuk memilikinya
kau kekalkanlah persahabatan ini
buat selama-lamanya,, 
 
 -semua org berhak memiliki cinta yg
diidam-idamkan. tetapi janganlah   
sesekali menyintai seseorang itu     
melebihi cinta kita kepada ALLAH 
kerana jodoh dan pertemuan itu     
semua ditentukan olehNYA-            
-meiarara- 

0 Comment:

nie la time aq dapat maen pasir. haha Da lame rasenye aq ta dpt men pasir nie. Last men pn ta igt umo bape . hikhik padahal aq tatau pn sa...

2:57 PM Mera Hussain 0 Comments

nie la time aq dapat maen pasir. haha
Da lame rasenye aq ta dpt men pasir nie.
Last men pn ta igt umo bape . hikhik
padahal aq tatau pn sape la yg snap mbo aq time nie
sesuke aty dye jep ta mnx permission
dari aq . hee~
em , , time nie aq ade kt
pantai PUNGGAI KOTA TINGGI  
yg ta bape na tinggi sgt laa an.
ta bes la jagk. 
happy gile ktorg kt sane. 
mcm2 bende yg ktorg wt
thank to all my frend yg terlibat 
ngn aktiviti nie & P.A yg sporting
bg kerjesame ngn baek.
next time na ade aktiviti mcm nie ag.
lurve u All <3 <3

0 Comment:

Assalamualaikum semua~ :) waaH! da lame rasenye tgn nie ta menaip blog nie.  rendu rasenye.. hehe.. banyak na cite nie.. 1st ape ek?? jap2. ...

2:00 PM Mera Hussain 0 Comments

Assalamualaikum semua~ :)
waaH! da lame rasenye tgn nie ta menaip
blog nie. 
rendu rasenye..
hehe.. banyak na cite nie.. 1st ape ek??
jap2. na memikey nie.

SKIN FACE
huhu,, kini kulit muke ku da kembali 
cerah seperti bese. haha sronok 
ta paya na pk2 p wat rawatan muke. 
kat SK2 . 
Hihihi
.. amboi~ mcm banyak je wet aq.
huhu,,
klau korang na kulit kembali cerah
ngn cepat gunelah
GARNIER !!
suci dan murni. hehehek
take care GARNIER
  :D

0 Comment: